Beleid inzake retourzendingen en terugbetalingen

Betrokken producten:

  • Dcare Starter Kit en zijn inhoud
  • armbandExtra Dcare
  • stekkerExtra Dcare

Wij accepteren het retourneren van artikelen als u niet tevreden bent

Wij accepteren retourzendingen als het/de product(en) en/of dienst(en) die u hebt gekocht/abonneerd ongeschikt voor u zijn, binnen 30 dagen na uw bestelling, op voorwaarde dat de apparatuur in originele staat is (gebruikt "zoals voorgeschreven" en schoon). Als het product/de producten en/of de dienst(en) niet geschikt zijn, neem dan contact met ons op via het onderstaande e-mailadres en vermeld de redenen voor uw retourzending en uw bestelgegevens. Wij vertellen je dan hoe je het product of de producten kunt retourneren.

U bent verantwoordelijk voor de verzendkosten en (indien van toepassing) verzekeringskosten in verband met het retourneren van uw item(s) als u niet tevreden bent binnen 30 dagen na uw aankoop. Wij zijn niet verantwoordelijk voor verlies of beschadiging tijdens het transport.

Wanneer wij het geretourneerde product of de geretourneerde producten ontvangen, zullen wij deze onderzoeken en u binnen een redelijke termijn per e-mail laten weten of u in aanmerking komt voor terugbetaling. Als u in aanmerking komt voor een terugbetaling, zullen wij het aankoopbedrag terugbetalen (volgens de oorspronkelijke betalingswijze). Het kan tot 15 werkdagen na ontvangst van onze e-mail duren voordat u de terugbetaling op uw afschrift ziet.

De contactgegevens zijn te vinden aan het eind van het document (punt 6).

 

Wij accepteren retourzendingen van artikelen met gebreken

Wij aanvaarden terugzendingen of omruilingen als een artikel dat u hebt gekocht, gebreken vertoont maar het materiaal in de oorspronkelijke staat is gebleven. Als u een defect artikel ontvangt, neem dan contact met ons op via het onderstaande e-mailadres en vermeld de details van het product en het defect. Wij zullen u dan adviseren hoe u het product kunt retourneren.

Wij betalen de verzend- en (indien van toepassing) verzekeringskosten voor het terugsturen van uw artikel als het defect is. Wij zijn niet verantwoordelijk voor verlies of beschadiging tijdens het transport. Als uw retourzending voor terugbetaling in aanmerking komt, zijn de verzend- en administratiekosten die op de pakbon of factuur vermeld staan, niet in de terugbetaling inbegrepen.

Wanneer wij het geretourneerde product ontvangen, zullen wij het onderzoeken en u binnen een redelijke termijn per e-mail laten weten of u recht hebt op terugbetaling of omruiling vanwege het defect. Als u recht heeft op een omruiling of terugbetaling, zullen wij het product vervangen of het aankoopbedrag terugbetalen (afhankelijk van de oorspronkelijke betalingswijze). Het kan tot 15 werkdagen na ontvangst van onze e-mail duren voordat u de terugbetaling op uw afschrift ziet.

De contactgegevens staan in punt 6 hieronder.

Om de status van uw retourzending te volgen, kunt u contact met ons opnemen op het onderstaande e-mailadres.

  1. Omruiling van producten onder garantie

Wij ruilen alleen goederen om die defect of beschadigd zijn door onze schuld en die onder de garantie vallen. Wanneer u van mening bent dat een product defect is, neem dan binnen 30 dagen na uw aankoop contact met ons op via het onderstaande e-mailadres en vermeld de details van het product en het defect. Wij zullen u dan adviseren hoe u het product kunt retourneren.

  1. Reparaties van producten die buiten de garantie vallen

Elk functioneringsprobleem dat niet onder de garantie valt, kan in onze werkplaatsen worden gerepareerd. In dit geval kan de klant een RMA-aanvraag richten aan support@dcare.be met de dwingende vermelding :

  • het ordernummer (zichtbaar op de rekening van de klant op onze website)
  • het serienummer van de module (zichtbaar op het barcodelabel van de oorspronkelijke verpakking)
  • de precieze reden voor de terugkeer
  • de volledige contactgegevens van de klant (naam, e-mail, adres, telefoonnummer, retouradres indien verschillend van het adres van de klant)
  • de datum van aankoop

De module moet dan in de oorspronkelijke verpakking of in een voldoende beschermende verpakking worden teruggezonden.

Eenmaal ontvangen in ons magazijn:

  1. opstelling en toezending, binnen 2 werkdagen na ontvangst, van een raming van de reparatiekosten, met opgave van de reparatietermijn (in beginsel maximaal 15 dagen) na ontvangst van het akkoord
  2. uitvoering van de reparatie, binnen de meegedeelde termijn, na ontvangst van de schriftelijke aanvaarding van de offerte op support@dcare.be
  3. facturering van de reparatie overeenkomstig de raming en van de verzendingskosten.

De reparatie wordt gedekt door een garantie van 12 maanden onder de voorwaarden van de garantie en voor hetzelfde defect.

Indien de module niet onder de garantie valt, wordt de defecte module gedeclasseerd en krijgt de klant de gelegenheid een nieuwe module of een gereviseerde module tegen 75% van de prijs te bestellen, indien beschikbaar.

  1. Uitzonderingen

Sommige artikelen zijn mogelijk niet terugbetaalbaar of omruilbaar. Deze artikelen zijn op onze website gemarkeerd als niet-terugbetaalbaar, in de uitverkoop of onderdeel van een uitverkoop.

  1. Verzending

U bent verantwoordelijk voor de verzendkosten en (indien van toepassing) verzekeringskosten in verband met het retourneren van uw item(s) naar ons in het geval van een terugkeer als gevolg van ontevredenheid of voor het retourneren van nieuwe en ongeopende artikelen. Wij zullen deze kosten betalen in het geval van

Wij zijn niet verantwoordelijk voor verlies of beschadiging tijdens het transport. Wij zijn niet verantwoordelijk voor verlies of schade opgelopen tijdens het transport. Als uw retourzending voor terugbetaling in aanmerking komt, zijn de verzend- en administratiekosten die op de pakbon of factuur vermeld staan, niet in de terugbetaling inbegrepen.

Om het door u gekochte artikel te retourneren of om te ruilen, stuurt u het samen met een kopie van uw ontvangstbewijs en alle andere informatie over uw aankoop per post naar het in punt 6 hieronder vermelde adres.

  1. Proces

Wanneer wij uw artikel ontvangen, zullen wij het onderzoeken en u per e-mail, binnen een redelijke termijn, laten weten of u recht hebt op terugbetaling of omruiling.

Als u recht heeft op terugbetaling, betalen wij u het aankoopbedrag terug en wordt het bedrag gecrediteerd op de oorspronkelijke betaalwijze. Verzend- en afhandelingskosten die u reeds hebt betaald, worden niet terugbetaald en terugbetaalde bedragen zullen de verzendkosten niet omvatten. Het kan tot 15 werkdagen na ontvangst van onze e-mail duren voordat u de terugbetaling op uw afschrift ziet.

Als u recht heeft op een omruiling, sturen wij een nieuw artikel naar het oorspronkelijke verzendadres.

  1. Contactgegevens:

Domintell SA
Rue de la Maîtrise, 9
1400 - Nivelles
België

+32 (0) 67 88 82 50
support@dcare.be

Dank u voor uw inschrijving!

Nieuws binnenkort in uw mailbox.